آموزش فعال‌سازی تایید دو مرحله‌ای در کنسول پلی‌استیشن✔

آموزش فعال‌سازی تایید دو مرحله‌ای در کنسول پلی‌استیشن✔
تایید دومرحله‌ای پلی‌استیشن، یعنی شما هرزمان که به حساب کاربری خود وارد می‌شوید، کمپانی سونی از طریق دیگر که در حال حاضر با سیستم پیامک است، با ارسال کد ارتباط خود را با شما برقرار می‌سازد.

پیش از‌آن‌که به نحوه فعال‌سازی تایید دو‌مرحله‌ای در کنسول پلی‌استیشن بپردازیم بهتر است، تعریفی اجمالی و ساده از این سرویس ارائه دهیم.
 تایید دومرحله‌ای پلی‌استیشن، یعنی شما هرزمان که به حساب کاربری خود وارد می‌شوید، کمپانی سونی از طریق دیگر که در حال حاضر با سیستم پیامک است، با ارسال کد ارتباط خود را با شما برقرار می‌سازد.
ارسال این کد در اصل تاییدیه‌ای است، برای آن‌که سیستم اطمینان کسب کند، حساب کاربری دیگری غیر از شما از اطلاعات شما استفاده نکند و از لحاظ امنیتی سیستم شما محافظت شود. شما میتوانید جهت خرید بازی ps5 به سایت پرشین کنسول مراجعه فرمایید.


چرا تایید دومرحله‌ای برای انجام سفارش الزامی است؟

در میان شرکت‌های بزرگ که ارائه‌دهنده خدمات و پنل‌های فناوری هستند، شرکت سونی در انتهای صف برای اشتراک‌گذاری این خدمات به سرویس‌گیرنده‌های خود بود.
هرچند که شرکت‌های بزرگی مانند اپل، از مدت‌ها پیش این شیوه را برای کاربران خود اعمال کرده‌اند، تا به لحاظ امنیتی کاربران را مورد محافظت قرار دهند.
استفاده از این روش باعث می‌شود حساب کاربران از امنیت بالایی برخوردار شود و از هک شدن حساب کاربری آن‌ها توسط افراد هکر جلوگیری بعمل آید.
بعد از آن‌که سال ۲۰۲۰ به پایان رسید، پلی‌استیشن تصمیم گرفت سیاست‌های امنیتی خود را تغییر دهد و این امر منجر به ارائه سیاست‌های جدید در این باب شد.
مطابق با سیاست‌گذاری جدید در راستای افزایش امنیت حساب کاربران، اگر حساب کاربری شما دارای تایید دومرحله ای نباشد، می‌بایست از دستگاهی استفاده کنید که آی‌پی یا لوکیشن جدا از لوکیشن حاضر شما داشته باشد. جهت خرید بازی ps4 از سایت پرشین کنسول، لطفا کلیک فرمایید.

فعال‌سازی تایید دو مرحله‌ای در کنسول پلی‌استیشن


دستگاه فوق باید بتواند کدی که به ایمیل شما ارسال می‌شود را دریافت کند تا وارد اکانت شما شود.
اگر فرد هکر رمز ورود شما را در اختیار داشته باشد، نمی‌تواند به حساب شما وارد گردد.
حال اگر رمز کاربری یا کد ارسالی شما را اشتباه وارد نماید به حالت تعلیق درمی‌آید، لذا در این حالت شما می‌بایست رمز کاربری خود را تغییر دهید تا وارد حساب خود شوید.
این سیاست امنیتی جدید امکان آن را می‌دهد که شما بتوانید از سرویس تأیید دومرحله ای را بدون آن که فعال باشد، بهره‌مند شوید.
یادگیری نحوه فعال‌سازی تایید دومرحله‌ای در کنسول پلی‌استیشن برای حفاظت از حریم شخصی کاربران بسیار کاربردی است، اما باید عنوان نمود که این شیوه برای بسیاری از تیم‌های ارائه دهنده سرویس مشکل ایجاد نموده است.
به این صورت که این تیم‌ها برای راه انداختن کار مشتری و انجام سفارشات می‌بایست با تک تک مشتریان تماس گرفته  و کدی که به شماره و ایمیل آنها ارسال می شود را دریافت کنند.
با توجه به عدم دسترسی اغلب مشتریان از جمله خاموش بودن دستگاه یا از دسترس خارج بودن آن، ایجاد مشکل و طولانی شدن روند سفارش مشتریان می‌شود.
 این در حالی است که تا قبل از آن، بدون ایجاد هیچ مشکلی و نیاز به ارتباط  با مشتری تیم‌های ارائه کننده، خدمات را به آسانی انجام می‌دادند. جهت خرید کنسول بازی ps5 لطفا کلیک کنید.


بک کد چیست؟

با توجه به مشکلات عنوان شده فوق الذکر تیم‌های سفارش گیرنده تصمیم گرفتند، از شیوه اکانت اپیک گیمز سفارشات را دریافت کنند.
 اینک مشکل ایجاد شده این بود که بعضی از مشتریان به حساب کاربری اپیک گیمز خود نمی توانستند دسترسی داشته باشند.
 بعد از انجام بررسی و آزمایش راهکارهای متفاوت به این نتیجه رسیدند، بهترین راه‌کار فعال نمودن سفارشات در اسرع وقت است.
بدین صورت که افراد تیم، با تایید دو مرحله ای می‌توانند حساب کاربری آن‌ها را فعال نمایند.
 لذا از طریق بک آپ، با کدی که به پلی استیشن مشتریان ارسال می‌شود وارد اکانت مشتریان خود شوند.
لذا به کدی که برای مشتری در زمان‌های غیر دسترسی به تلفن همراه خود، به صورت مجزا یا چندگانه و غیر قابل تغییر ارسال می‌شود، تا با وارد کردن یکی از کدهای دریافتی به حساب خود وارد شوند، بک‌آپ‌کد می‌گویند.


سخن پایانی

با پیشرفت تکنولوژی هکرها و کلاهبرداران سایبری به تدریج دامنه نفوذ خود را به پنل‌های کاربری افزایش داده‌اند.
اولین گام برای عدم نفوذ مجرمین سایبری به حساب کاربری شما، فعال سازی تایید دومرحله‌ای است.
آموزش نحوه فعال سازی تایید دومرحله‌ای در کنسول پلی‌استیشن این امکان را به شما می‌دهد، تا بتوانید به حفظ حریم، داده‌ها و اطلاعات محرمانه خود بپردازید.
 ‌لذا می‌توانید با مراجعه به سایت پرشین کنسول از آموزش‌های لازم بهره‌مند شوید.
این اقدامات راه‌کاری مفید به منظور عدم هک شدن و به سرقت رفتن اطلاعات شما می‌باشد، لذا توصیه می‌شود از این امکان فراهم شده استفاده کنید.

منبع : ویکی پدیا

..

لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید